diumenge, 15 de maig del 2011

Pastís de formatge amb melmelada de maduixes - Strawberry Cheesecake-

I tornem-hi amb la Recepta del 15! Aquest mes en Xavi i la Sandra d'Els fogons de la Bordeta i la Marina de Xocolata desfeta ens proposen com a ingredient base les maduixes. Feia molt de temps que tenia ganes de provar de fer el clàssic americà Strawberry Cheesecake i heus-lo ací! Aprofitant que necessitava melmelada de maduixes i que en tenia 2 quilos a casa, vaig fer la melmelada també. Per fer-la vaig ajudar-me de les receptes que hi ha a Cuina per a llaminers i a Com a casa, res! i també records de la meua padrina fent-ne. És un pastís realment molt fàcil de fer i molt ràpid!

 

Per a la melmelada de maduixes

Ingredients
1 kg de maduixes
500g de sucre
el suc de dues llimones

Preparació
Renteu les maduixes amb aigua, traieu-ne els capolls i talleu-les a quarts. Deixeu-les macerar amb el sucre i la llimona durant dues hores per tal que treguin líquid. 

Mentrestant, podeu bullir els pots i les tapes que fareu servir per conservar-la. Quan hagin bullit uns minuts, deixeu-los eixugar cap per avall damunt d'un drap de cuina net. 

Quan hagin passat aquestes dues hores, poseu-ho tot a coure a foc mitjà-baix durant 3/4 d'hora i tot sovint remeneu-ho i aixafeu-ho amb una cullera de fusta (jo no ho vaig triturar, es va anar desfent). Com més estona ho deixeu, més reduirà. Si ho volguéssiu més espès, deixeu-l'hi uns minuts més. 

Per acabar, ompliu els pots amb la melmelada, tanqueu-los bé i torneu-los a posar cap per avall. Al cap de 5 minuts, bulliu-los uns 10 minuts i ja ho tindreu!

Per al pastís de formatge


Ingredients:
Base de galeta
20 galetes digestive
150 g de mantega fosa
3 cullerades de sucre

Per a la barreja de formatge
700 g de formatge tipus philadelphia a temperatura ambient
150 g de sucre
3 cullerades de farina
1 cullerada d'extracte de vainilla
200 g de crème fraîche
3 ous
melmelada de maduixa

Preparació 
Poseu el forn a escalfar a 150ºC. Fiqueu les galetes en una bossa de plàstic i amb l'ajuda d'un corró esmicoleu-les fins que semblin sorra. En un bol, barregeu-les amb la mantega fosa i el sucre. En un motllo rodó desmuntable de 26cm de diàmetre (el millor és que el folreu amb paper de forn), aboqueu-hi la barreja i esteneu-la amb les mans. Compacteu-la amb el cul d'un got. Reserveu-ho a la nevera mentre prepareu l'interior del pastís.


Bateu a velocitat baixa el formatge a temperatura ambient, el sucre, la farina i l'extracte de vainilla. Quan estigui ben barrejat, afegiu-hi la crème fraîche i bateu-ho. Tot seguit afegiu-hi els ous un per un i sense batre-ho gaire. Quan s'hagi incorporat el primer, afegiu-hi l'altre i, després, el darrer. Només volem que es barregin bé en la mescla però no ho hem de batre gaire.

Traieu el motllo de la nevera i aboqueu-hi la preparació. Repartiu 5 culleradetes de melmelada de maduixa per la superfície del motllo i, amb un ganivet, feu-hi unes aigües per tal que us quedi un dibuix irregular. Enforneu-ho durant una hora i quart aproximadament o fins que el centre del pastís estigui gairebé ferm (acabarà de quallar-se a la nevera). Jo el vaig tapar amb paper d'alumini perquè no se'm torrés de dalt. Quan sigui cuit, traieu-lo del forn, deixeu-lo refredar i quan estigui a temperatura ambient, fiqueu-lo a la nevera com a mínim 4 hores.


Bon profit!





18 comentaris:

  1. Caram Roger, té una pinta fantàstica!! M'encanta el cheescake i amb el toc de maduixes ha de ser una passada! Amb la melmelada de maduixes pots participar també al recull que fan les noies de Memòries d'una cuinera, que va de melmelades! :)
    Gràcies per participar maco!!
    Petons!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Saps que la melmelada de maduixa la faig al microones? Doncs n'agafaré una miqueta per fer un cheescake com el teu!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Ohh!! Com m'agraden les maduixes, com m'agrada la melmelada de maduixa i com m'agraden els pastissos de formatge...recepta apuntada!! ;))

    ResponElimina
  4. Hola Roger,
    M'encanta!!! Sóc una apassionada dels pastissos de formatge i la melmelada de maduixa! tant que he fet un recepta per aquest repte amb tots dos. Farem aquesta versió teva del pastís!!! una abraçada

    ResponElimina
  5. Però com es pot fer l'operació biquini amb aquestes receptes? És impossible! Em fa l'efecte que ja la començaré l'any vinent, l'operació aquesta dels dallonses... Veient això, prefereixo començar l'operació pastís de formatge!

    ResponElimina
  6. El meu preferit! Iupi!
    Gràcies per participar... Quin plaer!
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Quina pinta que fa aquest cheesecake. Ha d'estar de nassos!!!
    Feliç dilluns!!
    Esther

    ResponElimina
  8. Un clàssic de sempre: formatge amb melmelada.I, si aquesta és de maduixa millor.

    ResponElimina
  9. Deliciós. Penso que el pastís de formatge queda bé amb tots els complements!
    Petons

    ResponElimina
  10. quina combinació més bona!!!! cira que no em canso de veure receptes de maduixes! jijiji. Com t'ha dit la SAandra, si vols pots deixar l'enllaç a:

    http://memoriesdunacuinera.blogspot.com/

    aquest mes hem proposat fer melmelada o confitura... Molts petonets!

    ResponElimina
  11. M'encanten els pastissos de formatge combinats amb maduixes!
    Moltes gràcies per la teva aportació al memòries!
    Petonets.

    ResponElimina
  12. Jo ahir també vaig fer melmelada de maduixa. El pastís t'ha quedat de pel·lícula!

    ResponElimina
  13. Em fa molta gràcies que siguis de ponent.. Els pastissos de formatge ens agraden moltíssim. SAlutacions. montse

    ResponElimina
  14. Roger, t'has descuidat de dir que aquest pastís NO PORTA SAL! :) Fa molt bona pinta, yummy yummy :)

    petonets!

    ResponElimina
  15. Oh! Que bonic aquest pastís de formatge!!! I segur que boníssim!
    Petons!

    ResponElimina
  16. Forner, què us passa que no esteu actius??? una abraçada!

    ResponElimina
  17. Hola, això té molt bona pinta i no sembla difícil. El que passa que jo sóc poc cuinera i se m'escapa lo de la creme fraiche i l'extracte de vainilla. Em podrieu dir què és i on es compra? Gràcies a tots! Mònica

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mònica, la creme fraiche la pots trobar a supermercats francesos com ara el carrefour o l'alcampo però a molts altres també en tenen. L'extracte de vainilla el pots trobar també a grans supermercats o botigues especialitzades però si no també pots fer servir una mica de sucre de vainilla.

      Elimina