diumenge, 30 de gener del 2011

Panada gallega


Les panades (o empanades) es mengen arreu del món i en formes molt diverses. Ahir vaig provar de fer l'empanada gallega de tonyina. La massa original és feta de farina, llard i aigua però com que no disposava de gaire temps vaig optar per fer-la amb pasta fullada d'aquesta que venen fresca.

Ingredients:

2 masses de pasta fullada

1 o 2 cebes mitjanes

2 pebrots verds

4 tomates madures

all

julivert

oli d'oliva

pebre roig dolç

sal

5 llaunes de tonyina

2 ous durs

1 ou batut

Preparació:

Comenceu a fer el sofregit amb la ceba i el pebrot a foc mitjà perquè no es cremi la ceba. Quan estigui a mig fer, afegiu-hi les tomates triturades i deixeu que es cogui tot a foc lent. Condimenteu-ho amb sal, pebre roig dolç, all i julivert. Quan ho tingueu tot ben cuit i ja hagi reduït prou, afegiu-hi la tonyina escorreguda. 

Agafeu una de les dues pastes fullades i esteneu-la una mica més. Col·loqueu-hi el sofregit per damunt. Poseu-hi l'ou dur (jo l'hi vaig posar ratllat). Col·loqueu l'altra massa a sobre del sofregit i segelleu les vores. Pinteu-ho amb ou batut i poseu-ho al forn durant 10 minuts a 200ºC.

Consell! Al meu parer, és més bona l'endemà que no pas el dia que la fas. Feu-la el dia anterior doncs!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada