diumenge, 17 d’abril del 2011

Pastetes de vainilla i xocolate

I heus ací la primera recepta de pastes del bloc! I qui en diu pastes, com a Lleida, també en pot dir galetes! El que importa és menjar-se-les! Aquesta recepta és una variació de les clàssiques galetes de mantega. 


Ingredients
200 g de mantega 
250 g de farina
80 g de sucre
3 culleradetes de vainillina
3 culleradetes de cacau pur en pols

Preparació
Barregeu el sucre, la farina i la mantega tallada a daus. Primer us podrà semblar que hi falta líquid i que és molt sec però a mesura que la mantega agafi temperatura ja anirà formant-se la massa. Quan la tingueu feta, dividiu-la en dos. En una de les meitats, afegiu-hi 2 o 3 culleradetes de vainillina i, en l'altra meitat de massa, el cacau. Barregeu-ho bé. Tot seguit agafeu una de les dues pastes i esteneu-la amb el corró entre dos films de plàstic. Us ha de quedar un rectangle d'uns 20x35cm. Feu el mateix amb l'altra meitat. Un cop tingueu les dues pastes estirades haureu de muntar el rotlle. Traieu un dels films de plàstic d'una de les masses i feu el mateix amb l'altra. Col·loqueu-les l'una damunt l'altra i traieu el film de la superior i, amb l'ajuda del plàstic de davall, aneu enrotllant-ho. No patiu perquè les puntes quedin desiguals, és normal. Emboliqueu-ho tot amb els plàstics i guardeu-ho a la nevera durant una hora com a mínim perquè agafi consistència. 


Quan hagi passat aquesta estona, traieu-ho de la nevera. Notareu que el rotlle és bastant dur perquè la mantega de la massa s'ha endurit. Talleu-ne rodanxes d'uns 4mm de gruix.



Enforneu-les durant 8-10 minuts a 200ºC. Quan siguin cuites, deixeu-les refredar a damunt d'una reixa metàl·lica. Si les noteu toves, tranquils! Quan es refredin seran més dures! Apa, suqueu-les a la llet!




Nota: El rotlle ha d'estar a la nevera durant una hora com a mínim però l'hi podeu deixar tota una setmana. Si l'hi deixeu gaires hores, traieu-lo un quart d'hora abans de tallar-lo en rodanxes. 

12 comentaris:

  1. sembla fàcil i tot, per com ho expliques! la recomanes com a primera recepta seriosa d'una persona negada per a la cuina com jo, estimat forner? ;)

    ResponElimina
  2. Seran les típiques galetes de mantega, però amb aquesta presentació queden maquíssimes.

    Vaig "tunejar" la teva Sacher d'aniversari per fer un pastís d'aniversari a la meva filla, properament al meu bloc, jejej!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Hola,
    es diguin com es diguin, siguin les típiques o no... tenen una pinta extraordinària! I es veuen tan maques que ara mateix em posaria a fer-les!!! Una abraçada,

    ResponElimina
  4. Eri! Que em faràs posar vermell! Gràcies pel teu comentari!

    ResponElimina
  5. pastes o galetes, ara matix amb una no en trindria prou...!!! petó

    ResponElimina
  6. Ara te n'enviaria una, Teresa! Per cert, quina pinta el gelat de maduixa!

    ResponElimina
  7. T'acabo de descobrir mitjançant "No tot són postres" i si no t'importa em quedo pq m'ha encantat el blog!
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  8. Esther! Gràcies! Ara mateix em passejaré pel teu!! Besets!

    ResponElimina
  9. Quina pinta que fan aquestes pastetes! Em sembla que t'agafaré la recepta per fer-la ben aviat! Continua així, forner! Àngela

    ResponElimina
  10. Bon dia Roger!!
    Aquestes galetes tenen una pinta fantàstica, me les apunto que queden molt vistoses!

    Referent a la teva pregunta sobre Bertinet, nosaltres vam seguir el video que tenim penjat fil per randa, i encara que al començament sembla que quedi una pastarada i no es pugui fer el seu moviment, encara que sigui de manera rudimentària poc a poc va sortint, la massa es va lligant i notes que es queda l'aire retingut a dins. Al Xavi li va sortir a la primera, jo et sóc sincera... em va costar pillar el truc de l'amassat! T'animo a que ho tornis a provar, el resultat és espectacular!!

    Petons i gràcies!
    Sandra

    ResponElimina